sesungguhnya Allah sentiasa bersama hambanya

ketika kita mengeluh: ishh,, aku penat sengat.
Allah menjawab : dan kami telah menjadikan tidurmu untukmu untuk berehat? (an-naba':9)

ketika kita mengeluh : Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku.
Allah menjawab : "aku tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.(Al-baqarah: 286)

ketika kita mengeluh:  Serabutnya... ! 
Allah menjawab : hanya dengan mengingatiKu hati akan menjadi tenang" (Ar-Ra'd: 28)

ketika kita mengeluh: Apa yang aku buat ni semua sia-sia.
"Allah menjawab: siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya" (Al-Zalzalah: 7)

ketika kita mengeluh:  tak de seorang pun yang nak tolong aku
Allah menjawab : "Berdoalah (mintalah) kepadaku, nescaya Aku kabulkan"
(Al-ghafir: 60)

ketika kita mengeluh: : Aku sedih sangat...!
Allah menjawab : " Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita"
(At-taubah: 40)

bertabahlah dalam kehidupan
jangan selalu mengeluh
banyakkan bersabar dan teruskanlah kehidupan ini
dengan..
D. doa
U.usaha
I. ikhtiar
T. tawakkan
hidup ini adalah sebuah perjalan yang panjang
penghujungnya adalah kematian.
ditemani pahala sebagai hadiah kepada sang Pencipta
supaya kehidupan diAlam seterusnya menjadi kehidupan yang lebih baik dengan rahmatnya
i/Allah.

Comments

Popular posts from this blog

Aku gadis biasa mencari Hikmah di sebalik dugaan

Saat Dihimpit Masalah

Nyamuk di sebut dalam Al-quran ???